Budowa turbosprężarki?
- Szczegóły
Turbosprężarki są obecnie montowane w większości pojazdów osobowych, ciężarowych, maszynach budowlanych, rolniczych a nawet statkach. Budowa i mechanizm jej działania jest stosunkowo prosty oraz dopasowany do pojazdu, jaki jest nią wspomagany. Turbosprężarka zbudowana jest z turbiny i sprężarki, które ulokowane są na jednym wale.
Turbosprężarka napędzana jest przez gazy wylotowe silnika (spaliny). Przepływają one przez wirnik turbiny, a potem są wydalane przez układ wydechowy. Ruch obrotowy wirnika turbiny przekazywany jest na koło sprężarki. Koło spręża powietrze, które wpada do komory spalania. Warto podkreślić, że wydajność turbosprężarki zależy od ilości gazów, które zasilają turbinę. Aby zapobiec opóźnieniom pomiędzy chwilowym wydatkiem spalin a zapotrzebowaniem na powietrze (turbodziura) producenci stosują tzw. zmienną geometrię. Ma ona za zadanie w sposób liniowy korygować ilość dostarczanego powietrza do komory spalania. Wysokiej jakości części zamienne, nowoczesny sprzęt i doświadczenie naszej firmy TurboProf to podstawa w utrzymaniu pożądanej jakości regenerowanych turbosprężarek.