Czyszczenie filtrów DPF
Wykonując czyszczenie filtrów DPF, pracujemy na jednym z najnowocześniejszych urządzeń OTOMATIC PREMIUM, które w procesie technologicznym przywraca filtrom parametry oraz właściwości porównywalne z cechami całkiem nowego filtra.
Czyścimy filtry do:
- samochodów osobowych,
- samochodów dostawczych,
- samochodów ciężarowych,
- maszyn budowlanych,
- maszyn rolniczych,
- autobusów,
- wózków widłowych.
Choć budowa filtrów DPF nie jest skomplikowana, zachodzą w nich złożone procesy, poprzez które możliwa jest redukcja poziomu szkodliwych dla środowiska związków chemicznych w wydalanych przez samochody gazach spalinowych.
Czym są i jak działają filtry cząstek stałych?
Jak już zostało powiedziane, filtry DPF służą do oczyszczania gazów spalinowych. Nazywane są również filtrami cząstek stałych, ponieważ w języku angielskim ich nazwa brzmi diesel particulate filter, stąd skrót DPF. Instalowane są w układach wydechowych silników samochodowych już od 1996 roku.
Filtry zbierają cząstki stałe, które ulegają spopieleniu w temperaturze wynoszącej 550-600°C. Niestety, gromadzący się popiół jest jedną z najczęstszych przyczyn spadku wydajności tego urządzenia. Zapchany przez zanieczyszczenia filtr wymaga oczyszczenia, aby przywrócić jego parametry.
Niska emisja a filtry DPF
Na wstępie należy wyjaśnić, czym właściwie są cząstki stałe. Powstają w wyniku spalania benzyny, oleju napędowego, a także oleju silnikowego, i mają rozmiary od 1 do 300 mikrometrów. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że jest to sadza, a więc mieszanina węgla i innych związków chemicznych takich jak siarczany, tlenki metali i węglowodory. Cząstki stałe są przyczyną niskiej emisji wydalania szkodliwych dla środowiska gazów i pyłów oraz smogu, tak samo jak spalanie paliw stałych w piecach. Filtry DPF redukują ich stężenie w wydalanych przez samochody gazach spalinowych.