Blog
Ile czasu zajmuje regeneracja turbosprężarek?
- Szczegóły
Turbosprężarki należą do standardowego wyposażenia nowoczesnych samochodów osobowych niezależnie od rodzaju spalanego paliwa. Ponieważ podzespoły te stosunkowo często ulegają uszkodzeniom, konieczna może się okazać regeneracja turbosprężarki. Wielu klientów zastanawia się, jak długo trzeba czekać na wykonanie wszystkich potrzebnych czynności. Przekonajmy się, jak można precyzyjnie określić czas naprawy i zobaczmy, jakie czynniki będą zwykle na niego wpływały.
Dlaczego filtr DPF się zapycha?
- Szczegóły
Filtry cząstek stałych montowane w układach wydechowych pojazdów z silnikami Diesla, filtry DPF, nie wymagają wymiany po zapełnieniu, a jedynie czyszczenia. Gdy analizujemy zasady działania tych filtrów, czytamy o tzw. funkcji samooczyszczania. Dlaczego zatem właściwie może dojść do zapchania filtra DPF? Dlaczego filtr DPF się zapycha i jak wpływa na to sposób jazdy? Kiedy czyszczenie filtra DPF jest konieczne?
Czy można regenerować turbosprężarki ze zmienną geometrią?
- Szczegóły
Czym jest turbosprężarka ze zmienną geometrią i jak działa? Efekty związane z działaniem turbosprężarki są w dużym stopniu uzależnione od prędkości obrotowej jej wirnika oraz koła kompresji, co przesądza o tym, jak duże ciśnienie może zostać dzięki nim wytworzone. Jego poziom wynika z kolei od ilości i prędkości spalin powodujących obroty turbiny.
Na czym polega regeneracja turbosprężarki?
- Szczegóły
Jeśli zastanawiasz się, gdzie powinieneś oddać turbosprężarkę w przypadku uszkodzenia, to najlepiej jeśli przekażesz ją firmie profesjonalnie zajmującej się regeneracją takiej jak Turboprof. Regeneracja turbosprężarki to nic innego jak naprawa przy wykorzystaniu nowych wysokiej jakości części.
Turbosprężarka nowa czy regenerowana?
- Szczegóły
Wybór jaką turbosprężarkę wybrać, z pewnością nie należy do najłatwiejszych. Podstawowymi czynnikami wyboru są jakość oraz koszty. Cena fabrycznie nowej turbiny to wydatek w wielu przypadkach kilkukrotności ceny regeneracji, jednakże wówczas Klient wie, że płaci za jakość fabrycznie nowego podzespołu. Profesjonalnie zregenerowana turbosprężarka działa jak nowa, dlatego też nie powinno Cię martwić, ile wytrzymuje turbina po regeneracji, plusem takiego wyboru są aspekty ekologiczne – nie trzeba produkować nowej turbiny, a stara nie trafia na złom.
Budowa turbosprężarki?
- Szczegóły
Turbosprężarki są obecnie montowane w większości pojazdów osobowych, ciężarowych, maszynach budowlanych, rolniczych a nawet statkach. Budowa i mechanizm jej działania jest stosunkowo prosty oraz dopasowany do pojazdu, jaki jest nią wspomagany. Turbosprężarka zbudowana jest z turbiny i sprężarki, które ulokowane są na jednym wale.
Zasada działania turbosprężarki
- Szczegóły
Aby zwiększyć moc silnika, stosuje się turbosprężarki. Paliwo można dostarczyć do silnika w dowolnej ilości, ale problemem jest doprowadzenie odpowiednio dużej ilości powietrza, które jest potrzebne do tego, aby zaistniał proces spalania i to zadanie wykonuje turbosprężarka. Poprzez zwiększenie ilości powietrza, które trafia do cylindrów w danym czasie, osiąga się zamierzony cel. Efektami pośrednimi, które są uzyskiwane przez doprowadzenie większej ilości powietrza do silnika, jest między innymi zmiana kształtu charakterystyki jednostki napędowej oraz redukcja emisji szkodliwych substancji, co ma wpływ na ochronę środowiska.
Turbosprężarka i jej historia
- Szczegóły
Turbosprężarka ma już swoje lata. Za ojca silnika spalinowego, korzystającego z benzyny uważany jest Gottlieb Daimler. W przeszłości była kojarzona przeważnie z mocnymi, sportowymi samochodami. Dziś jest powszechnie stosowanym elementem silników w zwykłych pojazdach, wysokoprężnych i benzynowych.
Rodzaje turbosprężarek
- Szczegóły
Jest to rozwiązanie stosowane w silnikach pojazdów ciężarowych, maszyn budowlanych oraz rolniczych. Taka turbosprężarka nie posiada zaworu sterującego, wiąże się to z tym, że cała ilość spalin opuszczająca silnik, trafia na łopatki wałka turbiny.
Jakie są objawy uszkodzenia turbosprężarki?
- Szczegóły
Turbosprężarki to podzespoły pracujące w bardzo trudnych warunkach. Rozpędzają się do ogromnych prędkości dochodzących nawet do ponad 200 tys. obr/min. Muszą również wytrzymać wysokie temperatury, dochodzące do 700°C w silnikach diesla oraz przekraczające nawet 1000°C w silnikach z zapłonem iskrowym. Jakie są najczęstsze awarie turbosprężarek, czym się objawiają i jak im zapobiec? Odpowiedź znajdziesz poniżej.